اخبار

«برنامه ۱۷۴» رادیو اینترنتی دانشگاه مفید منتشر شد

دکتر سلیمانی در این سخنرانی که در سال ۱۴۰۱ ایراد شده است، با اشاره به جایگاه اصل قانونی بودن جرایم و مجازات در قانون اساسی و قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، ضمن بررسی تاریخچه این مسئله در نظام قانونی ایران، با تقسیم مبهم گویی قانونگذار کیفری به عامدانه و غیر عامدانه، برخی زمینه‌ها و علل این مسئله را واکاوی می‌نمایند و به تحلیل این نحوه قانونگذاری می‌پردازند.

ادامه مطلب
اخبار

گزارش برگزاری همایش گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (قدس سره)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، همایش گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (قدس سره) با عنوان: «بازخوانی تربیت دینی در نظام آموزشی ما» روز پنجشنبه دهم آذرماه 1401با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، شاگردان و همکاران آن فقید سعید و جمعی از طلاب و دانشجویان در محل دانشگاه مفید برگزار شد.

ادامه مطلب
اخبار

«برنامه ۱۷۳» رادیو اینترنتی دانشگاه مفید منتشر شد

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در این سخنرانی که در اوایل دهه ۷۰ ایراد نموده اند، با طرح سوالاتی راجع به نسبت اسلام و اقتصاد، دیدگاه‌های گوناگون راجع به اقتصاد اسلامی را مطرح می‌نمایند و در ادامه با اشاره به برخی اندیشه‌های اقتصادی از دوران باستان تا کنون، به نحو اجمالی به این بحث می‌پردازند که آیا اسلام یک نظام کامل اقتصادی دارد یا نه؟ و با اشاره به برخی آیات مبارکه قرآن شریف و ارائه تفسیر آن به پاسخ این سوال می‌پردازند.

ادامه مطلب