نشست علمی: «نقد مواجهه دولت های غربی با مسئله فلسطین – اسراییل» در دانشگاه مفید برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی: «نقد مواجهۀ دولتهای غربی با مسئله فلسطین – اسراییل از منظر الاهیاتی – حقوق بشری» به همت مرکز مطالعات حقوق بشر این دانشگاه در روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
در این نشست علمی به ترتیب دکتر محمد حبیبی مجنده و دکتر سید محمد قاری سید فاطمی (اعضای هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید)، دکتر مصطفی بروجردی (عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل – تهران) و دکتر ابوالقاسم فنایی (عضو هیات علمی دپارتمان فلسفه دانشگاه مفید) به ایراد سخن پرداختند و دکتر سید مصطفی میرمحمدی (عضو هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید) نیز دبیری این برنامه را بر عهده داشتند.
«برنامه ۲۰۹» رادیو اینترنتی دانشگاه مفید منتشر شد
دکتر صائمی در این سخنرانی که در سال ۱۳۹۸ و در کارگاه فلسفه ذهن ایراد نموده اند، ضمن بیان چیستی Functionalism تاریخچهای در باب شناخت ذهنی، انواع و کارکردهای مختلف آنها را بیان میکنند و در ادامه نقدهای وارد بر کارکردگرایی را شرح میدهند.
مصاحبه معاون محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مفید به مناسبت روز دانشجو
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو مصاحبهای با جناب آقای دکتر محمد خیری، معاون محترم دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ به انجام رسیده است که متن آن از قرار زیر است:
مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید برگزار میکند
نشست علمی: «نقد مواجهه دولتهای غربی با مسئله فلسطین – اسراییل از منظر الاهیاتی و حقوق بشری»
گفتگو درباره كتاب: «زنان باورمند در اسلام، كنار نهادن تفسيرهای پدرسالارانه از قرآن»
مركز مطالعات قرآن دانشگاه مفید، انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و موسسه بینالمللی حکمت برگزار میکنند:
«برنامه ۲۰۸» رادیو اینترنتی دانشگاه مفید منتشر شد
دکتر موسوی اردبیلی در این سخنرانی که در سال ۱۴۰۲ و در ادامه سلسله جلسات «در مکتب قرآن با یاران مدرسه» برگزار شده است، ضمن اشاره به سابقه مطالعات عمیق فلسفی مرجع فقید و مؤسس گرانقدر دانشگاه مفید حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره)، بهعدم استفاده ایشان از فلسفه برای دفاع از اعتقادات دینی اشاره مینمایند و در ادامه، ضمن توضیحاتی پیرامون ملازم نبودن «اثبات» و «یقین» و اشکالات وارد بر تطابق این دو، زبان دین را از نگاه ایشان، زبان اقناع میدانند نه اثبات و به تشریح این دیدگاه میپردازند.