اخبار

عضویت «دکتر سیدمحمد قاری سیدفاطمی» در دپارتمان حقوق دانشگاه مفید

دکتر سید محمد قاری سیدفاطمی (متولد ۱۳۴۰) استاد تمام دپارتمان حقوق دانشگاه مفید است. ایشان کارشناسی «حقوق» را در دانشگاه تهران (۱۳۶۶)، کارشناسی ارشد «حقوق عمومی» را در دانشگاه تهران (۱۳۷۲) و دکتری «حقوق بشر تطبیقی» را در دانشگاه منچستر، انگلستان (۱۹۹۹) گذرانده‌اند و ۱۳ سال تحصیلات مستمر حوزوی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی ازجمله: فقه، اصول، منطق، فلسفه و علوم قرآنی را در کارنامه خود دارند.

ادامه مطلب
اخبار

فرا رسیدن سالروز ولادت پر بهجت امام حسن عسکری (ع) مبارک باد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، کارگاه آموزشی «شیوه نگارش گزارش کتاب» به همت مرکز مطالعات قران دانشگاه مفید با همکاری دپارتمان فلسفه این دانشگاه و موسسه بین المللی حکمت در تاریخ دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و با ارائه دکتر جواد حیدری استاد دانشگاه شاهد و مترجم متون فلسفی به صورت مجازی برگزار شد.

ادامه مطلب
اخبار

«برنامه ۲۰۳» رادیو اینترنتی دانشگاه مفید منتشر شد

دکتر مومنی در این برنامه که در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است، ضمن اشاره به دستاوردهای بشری در حوزه اقتصاد و خاصه بودجه‌ریزی و رابطه مستقیم آن با امنیتِ مالکیت و توسعه، برخی موانع پایه‌ای توسعه در ایران از جمله‌عدم انضباط اقدامات مالی دولت‌ها، رانت، عدم شفاقیت، سوء رفتارهای نهادینه شده وعدم وجود نظریه مشخص در رابطه با توزیع عادلانه قدرت را به بحث می‌گذارند و اصلاح رفتارهای مالی دولت را پیش شرط و کارآمدترین شیوه برون رفت از دورهای باطل توسعه عنوان می‌نمایند. بخش پایانی برنامه به پرسش و پاسخ اختصاص دارد.

ادامه مطلب
اخبار

محکومیت جنایات اسراییل در غزّه

بار دیگر دست‌های به خون آغشته رژیم سفاک صهیونیستی و حامیانش، صحنه‌ای دهشتناک را رقم زد و جهان را در بهت و حیرت فرو برد. حملات مکرر صهیونیست‌ها به منازل مسکونی مردم بی‌دفاع غزّه و کشتار غیر نظامیان، خصوصا حمله ناجوانمرادنه اخیر به بیمارستان المعمدانی، دل تمام آزادگان جهان را به درد آورده و لکه ننگ دیگری را بر تاریخچه تاریک و خون‌آلود این رژیم آپارتایدی نقش زد. دانشگاه مفید در همراهی با مردم بی‌دفاع باریکه غزّه، ضمن محکوم نمودن حملات ناقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانۀ رژیم اشغالگر اسراییل، بر حق تمامی مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و استقرار حاکمیت مد نظر ایشان بر سرزمین فلسطین تاکید نموده و از همه مجامع علمی داخل و خارج از کشور میخواهد با محکوم کردن اقدامات ددمنشانه اسراییل غاصب، یاور مظلومان و بی‌پناهان باریکه غزه باشند.

ادامه مطلب