وحید شهیدی پور

دپارتمان زبان انگلیسی (۱۴۰۲- تاکنون)



دکتر وحید شهیدی‌پور (متولد ۱۳۶۷، قم) استادیار دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه مفید است. ایشان کارشناسی «زبان و ادبیات انگلیسی» را در دانشگاه قم (۱۳۹۰)، کارشناسی ارشد «آموزش زبان انگلیسی» را در دانشگاه آزاد (۱۳۹۲) و دکتری «آموزش زبان انگلیسی» را در دانشگاه شیخ بهایی اصفهان (۱۳۹۸) گذرانده‌اند.

 

ارتباط

  • ساختمان C، طبقه ۳، اتاق C ۳۳۶

کتب


Dahmardeh, M. ، Safari, M. ، Baqerzadeh Hosseini, S. M. ، Jalili, A. R. ، Shahidipour, V. ، & Imaniragheb, A. (۲۰۱۸). Glocal English ۲: Developing effective English reading comprehension. Qom: Al-Mustafa University.

Dahmardeh, M. ، Safari, M. ، Baqerzadeh Hosseini, S. M. ، Jalili, A. R. ، & Shahidipour, V. (۲۰۲۱). Glocal English ۳: Developing effective English reading comprehension. Qom: Al-Mustafa University.

Karimi, L. ، Shahidipour, V. ، Mirzaei, K. ، Esmaeili Salumahale, A. ، & Ebrahimi, M. (۲۰۱۳). English methodology in one look. Hamedan: Sepehr Danesh.

Shahidipour, V. (in press). Thesaurus of defense aviation sciences and industries. Tehran: Supreme National Defense University.

Zarei, A. A. ، Hasani, M. T. ، & Shahidipour, V. (۲۰۱۳). Language learning strategies as predictors of L۲ idiom learning. Germany: Lambert academic publishing.

Translating the NASA Thesaurus at the Supreme National Defense University

مقالات


Shahidipour, V. (۲۰۱۷). A study on the speech act of compliment response in Persian: The effect of age. Iranian Journal of Sociolinguistics, ۱ (۲)، ۷۲-۸۳.

Shahidipour, V. ، & Alibabaee, A. (۲۰۱۷). Syntactic structures and rhetorical functions of electrical engineering, psychiatry, and linguistics research article titles in English and Persian: A cross-linguistic and cross-disciplinary study. Journal of Teaching Language Skills, ۳۶ (۱)، ۱۴۵-۱۷۵.

Shahidipour, V. ، & Tahririan, M. (۲۰۱۷). Evaluation of newly developed EAP textbooks for the students of medicine published by SAMT. Journal of Modern Research in English Language Studies, ۴ (۴)، ۶۵-۸۳.

Shahidipour, V. ، & Tahririan, M. (۲۰۱۸). Difficulties facing Iranian EFL senior high school learners and strategies they use to understand English idioms. Issues in Language Teaching, ۷ (۲)، ۱۲۱-۱۴۶.

Shahidipour, V. ، & Zarei, G. R. (۲۰۱۶). Investigating age–based compliments in Persian. English Review: Journal of English Education, ۴ (۲)، ۲۷۵-۲۸۸.

Shahidipour, V. ، & Zarei, G. R. (۲۰۱۷). Investigating the use of compliments and compliment responses in Persian: Effect of educational background. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, ۶ (۱)، ۲۲۷-۲۳۹.

Talebinezhad, M. R. ، & Shahidipour, V. (۲۰۱۵). A critical look at CLIL on the basis of KARDS model. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, ۹ (۲)، ۲۵۴-۲۷۱.

Zarei, A. A. ، & Shahidipour, V. (۲۰۱۳). Language learning strategies as predictors of L۲ idioms comprehension. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, ۴ (۲)، ۳۱۳-۳۳۰.

Zarei, A. A. ، & Shahidipour, V. (۲۰۱۳). Language learning strategies as predictors of L۲ idioms production. In S. O'Neill & A. Maleki (Eds.), Advances in TESOL for 21st century practitioners: Leaders, learners and strategies (pp. ۱۴۵-۱۵۸). Sydney: ADAM House PRESS.

Translating the Persian articles published in the Journal of the Supreme National Defense University into English